Maashorst

Maashorst is een zorginstelling voor jeugdhulpverlening en speciaal onderwijs. In onze aanpak staat de hulpvraag van het kind en het gezin centraal. Maashorst biedt jeugdhulp, opvoedingsondersteuning en speciaal onderwijs aan kinderen en jeugdigen en hun gezinnen. Het doel dat we willen bereiken is dat kinderen/jeugdigen weer samen met hun ouders/ verzorgers zelfstandig en in vertrouwen met elkaar en in een goede toekomst verder kunnen gaan.

Maashorst richt zich op jonge kinderen (veelal jeugdigen van 0 tot en met 12 jaar) en hun gezinnen. In principe betreft het normaal begaafde kinderen, die te maken hebben met (ernstige) ontwikkelings-, gedrags- en/of leerproblemen en met gezinsproblemen (veelal een combinatie van opvoedingsproblemen, psychiatrische problemen, verslavingsproblemen, een (verstandelijke) beperking, huisvestingsproblemen en/of financiële problemen). In de jeugd- en opvoedhulp aan het kind en het gezin en de leefomgeving staat de hulpvraag van het gezin centraal.

In dit gedeelte van de website vindt u meer informatie over de organisatie van Maashorst . Zo kunt u een overzicht van al onze brochures en publicaties bekijken. Daarnaast vindt u meer informatie over werken of stage lopen bij Maashorst en leest u meer over hoe wij u optimaal van dienst kunnen zijn, omdat we onderdeel uitmaken van Koraal Groep.