Participatie biedt perspectief: jobcoaches als verlengstuk van school

11-02-2019
Silke Verdam jobcoaches als verlengstuk van school
Bij Koraal werken jobcoaches intensief samen met de professionals van onderwijs en zorg. Zo kunnen we cliënten en leerlingen optimaal ondersteunen om een zo zelfstandig mogelijk leven te leiden en maatschappelijk mee te doen.
Silke Verdam jobcoaches als verlengstuk van school

Overbelaste en kwetsbare jongeren met leer- en/of gedragsproblemen van het Summa College in Eindhoven worden bij het organiseren van een stageplek en tijdens de stage begeleid door jobcoaches van Koraal. Jobcoach Silke Verdam: “Wij bieden deze studenten professionele ondersteuning, maar zijn er ook voor de werkgever. Want deze heeft vaak geen ervaring met de doelgroep en is blij met de adviezen die wij hem kunnen geven.”

Het Summa College in Eindhoven is een grote MBO-instelling met maar liefst 25 scholen die zo’n 240 opleidingen aanbieden. Sinds vorig schooljaar heeft de school voor een aantal opleidingen de hulp ingeroepen van Koraal. Silke Verdam: “De docenten beroepspraktijkvorming komen tijd te kort om studenten voldoende te bezoeken tijdens hun stageperiode.

Silke Verdam jobcoaches als verlengstuk van school

Daarom – en omdat het onze deskundigheid is om jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt te ondersteunen – heeft het Summa College ons ingeschakeld. Wij hebben veel ervaring met het ondersteunen van jongeren die te maken hebben met verschillende problematieken.” De studenten die worden geholpen kunnen gediagnosticeerd zijn met autisme of ADHD. Soms kampen ze met een depressie of hechtings- en angstproblematiek.

Volledig artikel
Klik hier om het volledige artikel te lezen...